6 oktober 2013

Två tack och en viktig arkivering


pärmar_rad

Nu på förmiddagen har jag sorterat en pappershög som legat i min skrivhörna hemma. Den har legat sedan i maj och innehöll papper från Arbetsförmedlingen, A-kassan, Försäkringskassan och många jobbansökningar. Nu sitter allt i två pärmar som jag använt för att hantera arbetslösheten administrativt. Jag hoppas båda pärmarna får stå orörda i hyllan framöver.

Du ska veta hur oerhört mycket jobb det har varit med att vara en aktiv arbetssökande och så många besvikelser som har kommit längs vägen. Och intressant att de två jobb jag jag fått har inte kommit till via annonser utan genom direktkontakter och goda referenser.

Jag ska skriva några blogginlägg framöver om tiden från maj 2011 och två år framåt. Det har varit tufft och jag vill inte dit igen.

Och till sist två tack. Det ena går till Psykiatrin på US för tim- och sommarjobb. Det andra går till Socialdemokraterna Motala. På båda ställena har mina styrkor blivit synliggjorda och setts som goda meriter. Stort tack!

Inga kommentarer: