8 april 2008

Man får försöka hänga med lite

Igår spelade LHC den första finalmatchen i SM-finalen. Jag är inte känd som någon idrottsfantast, men det är klart att ingen är oberörd av att stans hockeylag är i final för andra året i rad. Jag följde sista perioden på teve och det får väl ses som ett idrottsligt framsteg. Risken finns ju att man ses som helt och hållet OFF om man inte åtminstone håller sig orienterad på området. Jodå, jag har följt tabelläget kontinuerligt, på samma sätt som jag följer valutornas rörelse upp och ner på sid 230 i SVTs textteve. Rimligen får jag hålla samma ambitionsnivå kring IFK Norrköping och deras öden och äventyr i fotbollsallsvenskan. Men jag hävdar ändå att den dagen konståknings-EM kommer till Cloetta Center, då är det verkligt intressant.

Inga kommentarer: